Dieta dr. Dukana

Dieta Dukana to plan dietetyczny bazujący na proteinach, przy jednoczesnym ograniczeniu cukrów i tłuszczy. Został założony przez francuskiego lekarza dr Pierre Dukan’a. Dr Dukan promuje swoją wysoko białkową dietę z ponad 30 lat, zyskał szerszą publiczność po wydaniu w 2000 r. książki „Dieta Dukana”, która sprzedała się w ponad 7 milionów egzemplarzy na pełnym świecie. Znana też pod nazwą „protal”, będącej połączeniem dwóch francuskich wyrazów proteines (proteiny) i alternatives (naprzemiennie).

Daje się na kilka etapów:
Faza uderzeniowa – dozwolone jest spożywanie wyłącznie produktów białkowych, o niskiej zawartości tłuszczu 4-5%.

Należy te dużo pić – przede wszystkim wody, herbat, dopuszczalne jest też chude mleko. Dozwolone są oraz wszystkiego rodzaju napoje w grupy light czyli niezawierające cukru. Długość tej części to pięć do dziesięciu dni.

Faza równowagi – do produktów białkowych należy dołączyć warzywa. Polega ona na ostatnim, że w samym dniu należy jeść warzywa i proteiny, i co inny dzień same proteiny (naprzemiennie). Faza równowagi powinna być aż do momentu uzyskania odpowiedniej wagi.

Faza utrwalenia – jej celem jest życie uzyskanej wartości i zapobieżenie efektowi jo-jo. Długość trwania fazy utrwalenia należy obliczyć przyjmując 10 dni na wszelki utracony kilogram wagi. W ostatniej fazie do jadłospisu można dołączyć owoce, pełnoziarniste pieczywo i materiały skrobiowe. Dwa razy w tygodniu można jeść każdy posiłek – nazywany królewską ucztą. Jeden dzień w tygodniu winien być dniem wyłącznie białkowym.

Proteinowe czwatki– ostatnia faza tej diety powinna być teraz do tyłu życia. Polega ona na tym, przez cały tydzień jemy toż na co mamy ochotę, a jedynie przez jeden dzień w tygodniu jemy tylko białka. Pierre Dukan proponuje, by były to czwartki, stąd nazwa – białkowe czwartki. Dodatkowo codziennie powinniśmy jeść do 3 łyżek otrębów owsianych/pszennych.

0 0 votes
Jaka Skuteczność
0 0 votes
Zgodne z opisem
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments