Diety odchudzające i ich podstawowe zasady: dieta 1000 kalorii

Jest jednym z tych programów żywieniowych, które pozwalają nam szybko pozbyć się zbędnych kilogramów. I choć dieta odchudzająca, znana jako dieta 1000 kalorii, od lat wzbudza wiele emocji, a ryzyko wystąpienia efektu jo-jo po jej zakończeniu jest dość wysokie, grono sympatyków takiej diety wciąż jest spore.

Co możemy zrobić, by odchudzanie za pomocą tej diety stało się możliwie jak najbardziej bezpiecznej dla naszego zdrowia?

Dieta 1000 kalorii to dieta, w przypadku której podstawą sukcesu staje się ograniczenie wartości kalorycznej przyjmowanych w ciągu całego dnia potraw do magicznej liczby 1000. By nie marnować tego limitu i pozostawić w niej miejsce na te produkty, które są dla zdrowia niezbędne, z diety tej wykluczane są takie produkty spożywcze, jak tłuste mięsa, pełnotłuste mleko czy żółte sery. Osoby stosujące tę dietę mogą też zapomnieć o takich dodatkach, jak sól, cukier czy słodycze. Ich miejsce powinny zajmować takie produkty, jak gruboziarniste kasze oraz produkty z pełnych ziaren zbóż, chude mięsa oraz odtłuszczone mleko. Ważna rolę odgrywają tu również warzywa.

Problematycznym dodatkiem okazują się w przypadku tej diety owoce, które z jednej strony są cennym źródłem witamin i błonnika, z drugiej jednak strony mogą zawierać spore ilości cukru. Z tego też względu osoby korzystające z tej diety odchudzającej muszą uważnie wybierać owoce, starając się sięgać tylko po te, w których cukry pojawiają się w mniejszych ilościach.

Jak oszukać głód? To jeden z większych problemów dla tych osób, które decydują się na odchudzanie przy pomocy diety 1000 kalorii. Kilka prostych sztuczek może pomóc w walce z uczuciem głodu i sprawić, że taka dieta odchudzająca nie będzie zbyt męcząca. Pomóc może m. in. wypijanie szklanki wody na około 30 minut przed posiłkiem oraz dzielenie jedzenia na kilka małych porcji. Im wolniej będziemy jeść, tym szybciej zapewnimy sobie uczucie sytości, a to pomoże nam w walce z uczuciem głodu.

Decydując się na odchudzanie za pomocą tej diety musimy pamiętać o jednym: jest to dość wymagająca dieta odchudzająca, a podstawą sukcesu w jej przypadku będzie układanie posiłków w taki sposób, by w ciągu dnia zaspokoić głód, dostarczyć do organizmu odpowiednią ilość witamin i minerałów, a jednocześnie – nie przekroczyć liczby 1000 kalorii. Wbrew pozorom nie jest to zadanie proste. Osoba, która decyduje się na taką dietę odchudzającą, musi starannie dobierać produkty spożywcze oraz ciągle przeliczać kalorie. Należy też pamiętać o tym, że po zakończeniu stosowania tej diety nie można od razu wracać do starych nawyków żywieniowych. Grozi to przecież efektem jo-jo, który nie tylko przekreśla efekty odchudzania, ale też staje się przyczyną wielu nowych problemów.

0 0 votes
Jaka Skuteczność
0 0 votes
Zgodne z opisem
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments