Odchudzanie i efekt jojo

Leczenie otyłości oraz stosowanie diety niskoenergetycznej powinno odbywać się pod nadzorem doświadczonego lekarza dietetyka. Niewłaściwy dobór produktów żywnościowych oraz nieprawidłowy czas stosowania diety może mieć wpływ na pogorszenie stanu zdrowia i wystąpienia efektu jojo.

Odchudzanie i efekt jojo

Racjonalnie dobrana do wieku, przebytych chorób i kondycji organizmu dieta powinna być prowadzona pod nadzorem lekarza dietetyka. Oparty na konwencjonalnych produktach jadłospis ułożony przez osobę wykwalifikowaną w bezpieczny i zdrowy sposób pomoże zredukować masę ciała bez efektów ubocznych. Odchudzanie w przemyślany rozsądny sposób pomaga pozbyć się nadmiaru kilogramów oraz pozwoli uniknąć efektu jojo – czyli wahania masy ciała. Efekt jojo często występuje u osób, które w gwałtowny sposób straciły nadmiar kilogramów, jednak poprzez niewłaściwie prowadzoną dietę nie potrafią utrzymać efektu.

Racjonalna dieta odchudzająca

Poziom energetyczny diety odchudzającej powinien być ustalany indywidualnie w zależności od wieku, stanu zdrowia, masy ciała, płci oraz sposobu dotychczasowego odżywiania. W zależności od płci przyjmuje się, że niskokaloryczna dieta dla kobiet powinna zawierać ok. 1200 kcal, dla mężczyzn poziom energetyczny diety redukującej wagę powinien wynosić ok. 1400 kcal. Wartości te mogą ulegać zmianie w zależności od masy ciała itp.

Dobrze dobrana dieta odchudzająca powinna dostarczać organizmowi pełnowartościowe białko, minerały i witaminy. Ograniczając spożycie węglowodanów, obniżając spożycie tłuszczy oraz cukru otrzymujemy zmniejszoną wartość energetyczną poszczególnych posiłków. Dieta niskoenergetyczna powinna być stosowana także po osiągnięciu właściwej masy ciała.

Efekty i skuteczność diety odchudzającej

Racjonalne odchudzanie i brak efektu jojo osiągniemy, ograniczając wartość energetyczną posiłków oraz poprzez wysiłek fizyczny i uprawianie sportu. Wysoka zawartość błonnika w pożywieniu sprzyja szybszemu i lepszemu trawieniu oraz lepszemu wchłanianiu składników odżywczych. Stosując, racjonalną dietę odchudzającą należy, spożywać od 4 do 5 posiłków dziennie o ustalonych porach.

Przerwa pomiędzy posiłkami nie powinna być krótsza niż 3 godziny. Taki sposób odżywiania zapobiega podjadaniu pomiędzy posiłkami i ułatwia trawienie. Również istotnym elementem w diecie odchudzającej jest odpowiednia ilość spożywanego płynu. Przyjmuję, się ze średnia ilość wody wypijanej w ciągu dnia powinna, wynosić ok. 2, 5 litra. Utrzymując, prawidłowe nawodnienie organizmu podczas diety zapobiegamy, uczuciom zmęczenia, znużenia, bólom głowy oraz zapewniamy sobie uczucie sytości.

Rozsądne stosowanie diety redukującej masę ciała, wysiłek fizyczny i prawidłowy bilans wodny organizmu mają wpływ na samopoczucie w trakcie trwania diety i na utrzymanie osiągniętych efektów po jej zakończeniu. Stosując, się do wskazówek dietetyka możemy, uzyskać trwałe i zadowalające wyniki podczas redukcji zbędnych kilogramów oraz odzyskamy dobre samopoczucie i wyższą samoocenę.

0 0 votes
Jaka Skuteczność
0 0 votes
Zgodne z opisem
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments